Tu znajdziesz odpowiedź na najczęściej zadawane pytania dotyczące oferowanych przez nas produktów, programu FuturaKreator, jak również poszczególnych etapów realizacji zamówienia. Dział pomocy podzielony jest na poszczególne kategorie tematyczne, aby ułatwić odnalezienie danego pytania.
Jeżeli mimo wszystko nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie lub odpowiedź na nie jest wg Ciebie niewystarczająca - przejdź do działu
Produkty:
Na jakim papierze są drukowane albumy?
Fotoksiążki są drukowane na papierze specjalnie przeznaczonym do druku cyfrowego. Wybraliśmy papier matowy o gramaturze 160g. Zapewnia on maksymalną jakość wydruku i odpowiednią sztywność kartek.
Jak wygląda okładka?
Fotoksiążka oprawiona jest w zaprojektowaną przez Ciebie twardą okładkę książkową. Dodatkowo okładka jest foliowana w celu zabezpieczenia przed zniszczeniem i płowieniem wydruków.
Jako opcję (za dopłatą) możesz wybrać okładkę wypukłą.
Czy okładkę mogę zaprojektować samodzielnie?
W albumach możesz dowolnie zaprojektować okładkę. To Ty wybierasz tło/zdjęcia oraz napisy jakie chcesz na niej umieścić - tak jak we wnętrzu albumu.
W jaki sposób kartki są ze sobą łączone?
a. Fotoksiążka - W Fotoksiążkach całość jest klejona metodą "na gorąco" i dodatkowo zszywana, co zapewnia, że wszystkie kartki są mocno i trwale ze sobą złączone.
b. Fotokalendarz - W Fotokalendarzach kartki są bindowane metalową spiralą. Dzięki temu są bardzo wygodne w użytkowaniu.
Jaka jest używana technologia druku?
Fotoprodukty są drukowane cyfrowo przy użyciu wysokiej jakości maszyny drukarskiej firmy Xerox (DC242). Wydruki cyfrowe są porównywalne do czterokolorowego offsetu (techniki druku stosowanej m.in. do druku książek i czasopism).
Czy album otwiera się na płask?
Fotoksiążka nie otwiera się na płask. Z powodu użytej technologii introligatorskiej - oprawa klejona - wewnęrzne krawędzie kartek Fotoksiążki schowane są w grzbiecie. Prosimy więc zwrócić szczególną uwagę przy projektowaniu albumów, aby na środku rozkładówki nie umieszczać żadnych ważnych elementów ani napisów - mogą być one bowiem niewidoczne (zostaną ukryte w grzbiecie Fotoksiążki).
Jak pobrać i zainstalować program?
Wejdź na stronę
http://www.foto-digital.pl/default.aspx?pdmv=1&pdpn=100100&pdws=futura.pl i kliknij w górnym menu przycisk "Pobierz program". Zostaniesz poprosznony o wpisanie Twojego adresu e-mail, na który zostanie wysłany Twój numer klienta.
Następnie kliknij na przycisk "Pobierz program". Pojawi się okienko z informacją o rozpoczęciu pobierania programu. Zapisz program w wybranej lokalizacji, np. na pulpicie.
Aby zainstalować program kliknij dwukrotnie ikonę FuturaKreator.exe i postępuj zgodnie ze wskazówkami instalatora.
Jakie są wymagania systemowe?
Program FuturaKreator wymaga systemu operacyjnego Windows 2000 lub Windows XP, 128 MB pamięci podręcznej (RAM) oraz 65MB wolnej przestrzeni na dysku.
Czy mogę przekazać program znajomym?
Program FuturaKreator jest darmowy. Można go dowolnie rozpowszechniać.
Program nie chce się pobrać, co mam robić?
Często problemy z pobraniem naszego programu wynikają z blokad stosowanych przez serwery, które obsługują Twoją pocztę. Spróbuj pobrać program wpisując inny adres e-mail. Jeżeli nadal nie udaje Ci się pobrać FuturaKreatora - możesz to zrobić klikając
TUTAJ.
Praca z programem:
Jak utworzyć Fotoksiążkę?
Aby zaprojektować FotoKsiążkę uruchom wcześniej zainstalowany na swoim komputerze program FuturaKreator. Na samym początku zostaniesz poproszony o podanie swego adresu e-mail oraz numeru klienta. Jeżeli nie masz jeszcze numeru klienta kliknij przycisk "Pobierz numer" a zostaniesz wtedy skierowany na naszą stronę internetową w celu jego pobrania. Wpisz numer w odpowiednie pole i naciśnij "Uruchom program".
W oknie startowym wybierz "Utwórz Album". Następnie postępuj zgodnie z poleceniami Kreatora produktu:
1. Nadaj nazwę dla projektu
2. Wybierz format albumu (z czterech dostępnych)
3. Wybierz rodzaj oprawy (oprawa bindowana jest obecnie niedostępna)
4. Zdecyduj się na ilość stron (pamiętaj, że możesz ją później zmienić)
Jak edytować Fotoksiążkę?
Po utworzeniu Fotoksiążki możesz ją dowolnie edytować.
a. Zaznacz stronę, którą chcesz edytować.
Kliknij na numer strony, który znajduje się na pasku tuż nad stronami.
b. Wybierz dowolny szablon.
Domyślnie na każdej stronie masz już rozmieszczone szablony. Pamiętaj, że możesz je dowolnie zmieniać przeciągając wybrany szablon ze znajdującego się po prawej stronie menu "Szablony". Dla wygody podzieliliśmy szablony ze względu na ilość zdjęć, jaka ma się znaleźć na danej stronie. Do wyboru masz rownież szablony tekstowe. Możesz sam zmieniać poszczególne szablony: ich układ na stronie, wielkość, kolejność, dodawać nowe pola tekstowe.
c. Wybierz tło.
Po lewej stronie ekranu znajduje się zakładka "Tła", na której znajdują się dostępne wzory teł jakie możesz zastosować w swoim albumie. Masz do wyboru zarówno tła jednolite jak i zdjęcia. Możesz też zdecydować się na brak tła.
d. Umieść zdjęcie w ramce.
Obok zakładki "Tła" znajduje się zakładka z Twoimi zdjęciami. Po prostu przeciągnij zdjęcie i "upuść" na dowolną szarą ramkę. Zdjęcie automatycznie umieści się w kontenerze. Klikając dwukrotnie na zdjęcie możesz zmienić kadr zdjęcia, poprawić kolory, kontrast, jasność oraz dodać do zdjęcia ramkę.
Zwróć szczególną uwagę na wskaźnik pokazujący jakość zdjęć - kwadrat znajdujący się na dolnej belce programu. Jeśli jest czerwony - wydruk będzie miał bardzo słabą jakość.
e. Dodaj opisy do zdjęć.
Gdy dwukrotnie klikniesz na pole z napisem "Tu wpisz dowolny tekst" pojawi się okno edycji tekstu. Wpisz tekst i dowolnie edytuj (dobierz czcionkę, jej wielkość i wyrównanie). Możesz również dodać ramkę i tło do napisu.
Wszystkie wyżej wymienione czynności mogą być dokonywane w dowolonej kolejności i wielokrotnie poprawiane. Jeżeli np. chcesz zmienić juz raz wybrane tło - to nie ma dla tego żadnych przeciwwskazań.
Możesz też w dowolnym momencie zmienić ilość stron. Możesz również zapisać nieskończony projekt i wrócić do niego później. W tym celu kliknij przycisk "zapisz".
Czy mogę pomijać opisy pod zdjęciami?
Tak, w takim przypadku w miejscu opisu będzie wybrane wcześniej tło.
Czy mogę zostawić pusty kontener na zdjęcie?
Tak, w takim przypadku w miejscu przeznaczonym na zdjęcie będzie wybrane wcześniej tło.
Co oznaczają szare marginesy wokół okładki i poszczególnych stron albumu?
Ramki oznaczone przerywaną linią (szare marginesy: 3mm dla stron albumu i 17mm dla okładki) wyznaczają obszar spadów, czyli obszarów niewidocznych lub przeznaczonych do obcięcia. Stosowanie spadów wynika z braku możliwości technicznej ucięcia stron dokładnie na granicy wyznaczonej przez program.
Przy projektowaniu proszę pamiętać, że obszar spadów zostanie obcięty, dlatego prosimy o nieumieszczanie ważnych elementów w tym obszarze, ani w pobliżu niego - są one bowiem wtedy narażone na ucięcie. Zwłaszcza dotyczy to granic ramek ze zdjęciami. Ze względów estetycznych zalecamy zachowanie odstępu ok. 1cm od krawędzi strony.
W przypadku okładki obszar spadów jest zawijany do wewnątrz albumu, dlatego prosimy uważać, aby zdjęcia nie kończyły się dokładnie na granicy spadów - powinny albo sięgać poza przerywaną linię, albo być oddalone od granicy spadów na odległość ok. 1cm.
Co to jest obszar tolerancji przycinania ?
Jest to obszar znajdujący się w pobliżu granicy spadów. Po linii spadu następuje cięcie gilotyną. Gdy kontener ze zdjęciem kończy się zbyt blisko linii spadów - zdjęcie narażone jest na ucięcie podczas produkcji gotowego albumu. (patrz też pytanie powyżej)
Jak wysłać zamówienie?
1. Gdy skończysz pracę nad albumem/kalendarzem zapisz go i dodaj do koszyka klikając na przycisk "Zamów".
2. Przejdź do koszyka lub zaprojektuj następny produkt.
3. W koszyku zamówień po ustaleniu np. ilości kopii kliknij "Wyślij".
Pamiętaj, że musisz najpierw uzupełnić swoje dane w oknie "Konto" (w tym numer telefonu). Dane te są niezbędne do realizacji zamówienia.
Zamówienia:
Jaki jest termin realizacji?
Kalendarze wysyłamy w ciągu 4 dni roboczych od daty wpłynięcia należności za zamówienie na rachunek FOTO FUTURY (w przypadku Fotoksiążek termin ten wynosi do 10 dni roboczych).
Jak mam złożyć zamówienie na Fotoksiążkę/Kalendarz?
Zamówienie możesz złożyć bezpośrednio w programie FuturaKreator. Wystarczy, że po zaprojektowaniu wybranego przez Ciebie produktu klikniesz na przycisk "Zamów". Twoje zamówienie doda się do koszyka. Przejdź do niego i kliknij tam "Wyślij". Program sam prześle nam Twoje materiały i dane do realizacj zlecenia.
Czy można zamówić album zaprojektowany w innym programie niż FuturaKreator?
Przyjmujemy również zamówienia na albumy zaprojektowane w innym - dowolnym programie graficznym. Ceny w takim przypadku są takie same jak przy składaniu zamówień przez FuturaKreator. Zainteresowanych prosimy o kontakt w celu podania szczegółów technicznych dotyczących tworzenia projektu.
Jak wysłać kilka projektów w jednym zamówieniu?
Po zakończeniu projektowania pierwszego produktu (kalendarza lub fotoksiążki) kliknij "zamów", a następnie na pytanie "Czy chcesz teraz wysłać to zamówienie?" wybierz opcję "Nie, wyślę je później". Przy tworzeniu kolejnych projektów należy zaznaczać "Dołącz produkt do istniejącego zamówienia". Na koniec, jak już skończysz projektowanie - wyślij JEDNO ZAMÓWIENIE, składające się z kilku różnych produktów.
Jakie są formy płatności?
Zlecenia realizujemy tylko i wyłącznie po wpłynięciu należności za zamówienie na rachunek FOTO FUTURY (ze względu na indywidualne cechy fotoproduktów nie wysyłamy przesyłek za pobraniem). Możesz to zrobić dowolnie: przez przelew internetowy z Twojego banku lub wpłacając pieniądze na poczcie. Prosimy jedynie, aby w tytule przelewu umieszczać swój numer zamówienia, który otrzymasz w mailu potwierdzającym wysłanie projektu.
Po wysłaniu zamówienia prosimy o dokonanie przelewu na konto:
Foto Futura Artur P. Radecki
ul.Legionowa 28 lok. 8/1,
15-281 Bialystok,
Multibank: 25 1140 2017 0000 4502 0696 4847
Czy jest możliwość otrzymania faktury?
Na życzenie wystawiamy fakturę VAT. Dane do faktury można podać podczas składania zamówienia
w programie FuturaKreator. W pozostałych przypadkach należy te informacje podać w mailu.
Wysyłka:
Ile wynoszą koszty przesyłki?
Koszty przesyłki wynoszą 19 PLN (kurier DPD). Istnieje możliwość wysyłki za granicę - za dopłatą.
Jak dostarczane są zamówione produkty?
Zamówienie na kalendarze jest realizowane w ciągu ok. 4 dni roboczych od otrzymania przez nas Twojej płatności; dla Fotoksiążek termin realizacji wynosi do 10 dni roboczych. Zamówione Fotoprodukty wysyłane są za kurierem DPD. Firma kurierska deklaruje dostarczenie paczki na drugi dzień licząc od dnia nadania (nie dotyczy to sobót i świąt).
Czy można zwrócić zamówiony Fotoprodukt?
Jeżeli nie jesteś zadowolony z otrzymanego Fotoproduktu, możesz go zwrócić, ale tylko pod warunkiem wystąpienia jakichkolwiek błędów, wynikających z naszej strony. W takim wypadku prześlemy bezpłatnie nowy poprawiony produkt lub zwrócimy pieniądze (wadliwy Fotoprodukt prosimy odesłać na nasz adres wraz z otrzymanym paragonem - dowodem zakupu). Przed odesłaniem wadliwego produktu prosimy o wcześniejszy kontakt mailowy lub telefoniczny. Wszelkie koszty związane z reklamacją (koszty przesyłki) są pokrywane przez nas.
Co mam zrobić gdy otrzymam uszkodzoną przesyłkę?
W razie uszkodzeń przesyłki, powstałych w trakcie transportu, prosimy odmówić przyjęcia towaru i w miejscu odbioru sporządzić protokół szkody. Jeżeli przesyłka zostanie odebrana, niestety nie będziemy mogli uwzględnić reklamacji dotyczącej transportu.